Cabaran Membaca Al-Waqiah Selama 40 Hari Berturut-turut




Alhamdulillah, Allah telah kurniakan rezeki ilham ini untuk aku cuba amalkan membaca surah Al-Waqiah selama 40 hari berturut-turut. Cabaran ini ditulis bukanlah sebagai hebahan yang aku ni baik, tetapi tulisan ini didokumentasikan bagi memberi semangat kepada aku untuk meneruskan cabaran ini sehingga selesai.

Ini strategi aku. Aku akan cuba mulakan dengan target yang rendah dahulu iaitu memastikan bacaan aku selesai secara 3 hari berturut-turut. Selepas itu akan dinaikkan ke 7 , 14, 21 dan begitulah seterusnya hingga ke 40 hari berturut-turut. Jika aku terlepas baca 1 hari, aku harus mengulanginya semula dari perkiraan kosong. Ya ini akan menjadikan aku disiplin dan semestinya menjadi Al-Waqiah adalah surah wajib dibaca oleh aku pada setiap hari. Aku berdoa supaya aku tak lupa membaca dan bacaan ini hanyalah semata-mata rasa syukur kepada Allah s.w.t di atas segala nikmat dan pemberianNya.

Jom jika anda nak sertai aku untuk buat cabaran ini pada diri sendiri. Rasai betapa Al-Quran adalah mukjizat yang sangat hebat untuk kita. Doakan aku supaya dapat melakukan cabaran ini dengan tenang dan diberkati Allah. Rujuk video untuk pencerahan yang lebih.

Comments

Popular posts from this blog

Senarai Buku Pilihan Akan Datang

Selamat Jalan Myvi Silver